Началото: Защо се занимаваме с фермерство?

Колкото и да се опитваме да се убедим, че сами определяме живота си, всъщност голяма част от съдбовните ни решения и събития са си плод на чиста случайност. Помислете например как срещнахте любимия си човек (аз съм типичен късметлия в това отношение), защо сте учили това, което сте учили и т.н.

Нашата история с фермерството не е романтична – не мога да твърдя, че цял живот сме искали да правим само това или че имаме дълбоки фамилни традиции и прочие клишета. Вярно, че като дете съм изкарвал ваканциите с овцете на дядо ми и още тогава обичах животните, но това някак си остана само като хубав детски спомен…

Иван (мой първи братовчед) беше много по-сериозен и винаги е искал да се занимава с животни, завърши Тракийския университет в Стара Загора, работи в различни ферми и фирми и после създаде собствена ферма за угояване на телета. Някъде в през 2007г. той беше човека, който ми предложи да участвам в програма „Млад фермер“ с идеята да направим нещо като разширение на неговата ферма в Монтана. От програмата не излезе нищо (заради ограничения бюджет и наши пропуски), но аз вече бях „зарибен“… Не след дълго и жена ми беше завладяна от идеята за живот и работа в селското стопанство (тя е мома балканджийка 🙂 и убеждаването не беше особено трудно).

Две години вложихме в учене (животновъдството е много повече от пасене на крави в полето) и търсене на перфектното място. Сега, въпреки че фермата ни е още млада и всеки ден ни предлага изненади и проблеми, не бих сменил този начин на живот с друг… Вместо да кажа „защото ни харесва“, ще отговоря на въпроса в заглавието по-подробно:

  • защото удоволствието да създаваш нещо е огромно (поради тази причина бяхме и строители преди);
  • защото животът в природата е хиляди пъти по-спокоен от този в града;
  • защото произвеждаме сами голяма част от храната си и се храним вкусно и здравословно (каквото и да означава това);
  • защото работата ни е свързана и с физически усилия на чист въздух (нещо като ежедневен фитнес);
  • защото всеки ден сме заобиколени от страшно много и разнообразна красота;
  • защото нашите доходи идват от производство и продажба на чиста и честна храна – това ни носи удовлетворение и спокоен сън.
2 responses to “Началото: Защо се занимаваме с фермерство?

  1. Прекрасни сте. Пълните ми душата, като чета за вас. Пожелавам ви успех!!!

  2. Стискам Ви палци! Пожелавам Ви от сърце да успеете в начинанията си!

    За съжаление докато започна програмата за „Млад фермер“ вече бях станал „Стар фермер“.

Вашият коментар

